Statut
Instytutu Charakterologii „Nowe Życie”
1. INSTYTUT CHARAKTEROLOGII NOWE ŻYCIE zwany w dalszej części statutu „Instytut Charakterologii” jest placówką doskonalenia nauczycieli działającą na podstawie niniejszego statutu.
1. „Instytut Charakterologii” ma ogólnokrajowy zasięg działania.
2. Siedziba „Instytutu Charakterologii” mieści się we Wrocławiu, ul. Chorzowska 38A.
3. Organem prowadzącym „Instytut Charakterologii” jest Kapitał Kariery Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul Opolska 51/1, wpisana do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem 2.02/00141/2014.
4. Placówka posiada stronę internetową www.kapitalkariery.pl
Celem „Instytutu Charakterologii” jest organizowanie i prowadzenie działań wspomagających przedszkola, szkoły i placówki, w tym form doskonalenia zawodowego nauczycieli i dyrektorów przedszkoli, i szkół publicznych i niepublicznych oraz placówek oświatowych, oraz upowszechnianie dobrych praktyk pedagogicznych.
1. Do zadań „Instytutu Charakterologii” należy:
1) Inspirowanie, organizowanie i prowadzenie form doskonalenia zawodowego nauczycieli, doradców zawodowych, pedagogów i psychologów, a także kadry kierowniczej przedszkoli, szkół i placówek ze szczególnym uwzględnieniem konferencji, warsztatów i szkoleń, uwzględniających specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczących kompetencji zawodowych nauczyciela. W planowaniu form uwzględnia się także kierunki polityki oświatowej państwa oraz zmiany w prawie oświatowym.
2) Upowszechnianie wiedzy na temat charakteru i jego znaczenia w projektowaniu i rozwoju karier zawodowych.
3) Prowadzenie szkoleń z zakresu doradztwa zawodowego oraz stosowania nowoczesnych narzędzi diagnozy zawodowej dla młodzieży i osób dorosłych.
4) Ewaluowanie prowadzonych działań i wykorzystywanie wyników do doskonalenia jakości pracy własnej.
5) Prowadzenie wsparcia dla przedszkoli, szkół i placówek, doradztwa i konsultacji, także online w zakresie organizacyjnym, metodycznym, pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz prawno-administracyjnym.
6) Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.
2. „Instytut Charakterologii” realizuje swoje zadania poprzez formy indywidualnego i zbiorowego doskonalenia, konsultacji i doradztwa oraz doskonalenie online.
3. „Instytut Charakterologii” prowadzi doskonalenie nauczycieli i dyrektorów na podstawie autorskich planów form doskonalenia opracowanych przez własnych trenerów i edukatorów.
4. „Instytut Charakterologii” prowadzi działalność wydawniczą adresowaną do kadry pedagogicznej przedszkoli, szkół i placówek.
1. Działalnością „Instytutu Charakterologii” kieruje organ prowadzący.
3. Do kompetencji organu prowadzącego należy w szczególności:
1) ustalanie głównych kierunków działania, planów pracy oraz sprawozdań;
2) zatrudnianie trenerów i edukatorów;
3) nadzorowanie realizacji zadań wykonywanych przez osoby zatrudnione;
4) przygotowywanie form doskonalenia od strony organizacyjnej, administracyjnej i kadrowej.
4. Strukturę organizacyjną „Instytut Charakterologii” stanowią:
1) Prezes organu prowadzącego;
2) Trenerzy;
3) Edukatorzy:
a) Nauczyciele
b) Specjaliści – osoby nie będące nauczycielami
5. W placówce nie tworzy się rady pedagogicznej.
6. Obsługę administracyjno-księgową „Instytutu Charakterologii” zapewnia organ prowadzący.
1. Organ prowadzący zatrudnia trenerów oraz edukatorów w celu realizacji zadań statutowych placówki. Forma zatrudnienia jest uzależniona od osoby zatrudnianej.
2. Do zadań organu prowadzącego należy w szczególności:
1) Udział w planowaniu pracy na rok szkolny oraz przygotowywaniu sprawozdań z realizacji planu;
2) Prowadzenie i realizacja certyfikatów jakości nadawanych za bardzo wysoki poziom działania z uwzględnieniem prawideł metodyki oraz poszukiwanie nowatorskich rozwiązań;
3) Akceptacja planów szkoleń;
4) Monitorowanie jakości prowadzonych form doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz pracy placówki;
1. Trenerzy i edukatorzy – nauczyciele posiadający wykształcenie wyższe mgr z przygotowaniem pedagogicznym oraz posiadający przygotowanie niezbędne do realizacji zadań statutowych „Instytutu Charakterologii”.
2. Trenerzy i edukatorzy - osoby nie będące nauczycielami, które ukończyły studia wyższe oraz posiadają przygotowanie niezbędne do realizacji zadań statutowych „Instytutu Charakterologii”.
3. Do kompetencji Edukatorów należy w szczególności:
1) opracowywanie planów szkoleń;
2) przygotowywanie materiałów szkoleniowych dla uczestników;
3) prowadzenie szkoleń i troska o ich jakość;
4) dokumentowanie szkoleń wg ustaleń organu prowadzącego;
5) promocja form doskonalenia prowadzonych przez „Instytut Charakterologii”;
6) zgłaszanie organowi prowadzącemu wniosków i uwag odnoszących się do oferty i jakości funkcjonowania placówki;
7) udział w ewaluacji wewnętrznej;
8) wybór formy zatrudnienia
9) przestrzeganie procedur i regulaminów wewnętrznych.
1. „Instytut Charakterologii” jest utrzymywany przez organ prowadzący.
2. Organ prowadzący może otrzymywać darowizny, a także pozyskiwać środki w ramach z grantów projektowych i środków unijnych.
1. Oferta jest przeznaczona dla doradców zawodowych, psychologów i pedagogów, dyrektorów i nauczycieli zatrudnionych w publicznych i niepublicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
2. Uczestnicy zapisują się na formy doskonalenia przez stronę internetową lub zgłaszają na adres mailowy (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) zapotrzebowanie na konkretne szkolenie z oferty lub dedykowaną formę przygotowaną na potrzeby zorganizowanej grupy nauczycieli. Przyjęcie zgłoszenia na szkolenie jest uwarunkowane akceptacją organu prowadzącego.
3. Dyrektorzy i nauczyciele, którzy ukończyli daną formę doskonalenia zawodowego, otrzymują zaświadczenie, które zawiera imię, nazwisko, datę i miejsce urodzenia uczestnika, nazwę ukończonej formy doskonalenia oraz łączną liczbę godzin zrealizowanych zajęć. organ prowadzący prowadzi rejestr wydanych zaświadczeń.
1. Organ prowadzący zapewnia bazę lokalową, organizacyjne i kadrowe warunki do działalności „Instytutu Charakterologii”.
1. Instytut Charakterologii” używa podłużnych pieczęci firmowych – adresowych oraz logo zaakceptowane przez organ prowadzący.
2. „Instytut Charakterologii” może posiadać regulaminy i procedury wewnętrzne zatwierdzone przez organ prowadzący, zgodne ze statutem.
1. Słuchacze, którzy ukończyli kursy kwalifikacyjne otrzymują świadectwo, według wzoru określonego przez MEN.
2. Organ prowadzący prowadzi rejestr wydawanych świadectw ukończenia kursu kwalifikacyjnego.
1. Statut „Instytutu Charakterologii” nadaje organ prowadzący.
2. Zmiany w statucie dokonywane są przez organ prowadzący.
3. Treść statutu obowiązuje od dnia 1 sierpnia 2019.